Multimedia-Repository
Repository with more than 150 resources from all over europe
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Nano-TV video # 1- Wooden Bones
NANO-TV
This video describes how scientists are looking for new ways to transform complex and organized structures already ...
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Nano-TV video # 2- The Nano Laboratory
NANO-TV
This video describes how scientists are turning one of the most powerful microscopes on earth, the Scanning E...
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Nano-TV video # 3- Nano Foil Brightens Screen
NANO-TV
This video describes a new process, called "nano-imprinting", for improving the luminosity of screens e...
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Nano-TV video # 4- Nano Non-Stick Paint For Efficient Shipping
NANO-TV
This video describes how biofouling on ship hulls is responsible for an up to 40% higher fuel consumption of vessel...
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Nano-TV video # 5- Regenerating the Ear and the Eye
NANO-TV
This video describes how nanotechnology can be used to repair a defective ear or even an eye. This is one of fourte...
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Nano-TV video # 6- Nano Powered Cars
NANO-TV
This video describes how nanotechnology can be applied in electric cars, to increase their driving range before the...
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Nano-TV video # 7- Nano-tuned Solar Cells
NANO-TV
This video describes how nanotechnology can be used to make solar cells that are more effective and cost less in pr...
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Nano-TV video # 8- Mobile Detection System for Contaminated Water
NANO-TV
This video describes how engineers have developed a new a mobile detection system to fight the growing threat of co...
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About nanopinion
- NanOpinion ist ein EU-finanziertes Projekt, das 17 Partner aus 11 Ländern mit dem Ziel zusammenbringt, die öffentliche Meinung zu dem zu analysieren, was sich die Bevölkerung von Innovation mit Nanotechnologien erhofft. Das Projekt richtet sich an BürgerInnen mit besonderem Fokus auf schwer zu erreichende Zielgruppen, d. h. Personen, die man gewöhnlich nicht dort findet, wo Meinungen zu Nanotechnologien aus erster Hand abgegeben werden.
- Der Dialog wird online und mithilfe spezieller Umfrage-Aktivitäten in 30 Ländern unter Verwendung unterschiedlicher Teilnahmeformate gefördert.
- Um eine fundierte Diskussionzu fördern veranstalten wir außerdem eine weitreichende Presse- und Soziale Medien-Kampagne und bieten ein Respositorium mit über 150 Quellen an.