Multimedia-Repository
Repository with more than 150 resources from all over europe
Ansicht
Nanoyou Film
NANOYOU
The NANOYOU film is an overview of nanoscience and nanotechnology applications. It was shot by Nanoscience Centre a...
Ansicht
Nano Kit- Activity #4 "Buckyball"
TIME4NANO
This experiment allows to build a 3D model of a nano object, the buckyball. The activity consists of a pre-stambed ...
Ansicht
NanoInLife
DG for Research
NanoInLife is a documentary produced by the European Union's Directorate General for Research and presented by Nobe...
Ansicht
NanoInLife
DG for Research
NanoInLife is a documentary produced by the European Union's Directorate General for Research and presented by Nobe...
Ansicht
Nano and Me website
NANO & ME
Website with various pages that cover general concepts of nanotechnology, applications, and ELSA...
Ansicht
Factsheet 1- Introduction to nanotechnology
NANOCAP
The aim of this paper is to provide some background information on nanoscience and nanotechnology, including defini...
Ansicht
NanoEducation Tree
OBSERVATORYNANO
The Nanotechnology Education Tree provides an introduction to nanotechnology and how it can be applied in different...
Ansicht
Nomenclature
NANOIMPACTNET
Nomenclature document that was used by all the partners during the project to set common definitions. This is an Op...
Seiten
About nanopinion
- NanOpinion ist ein EU-finanziertes Projekt, das 17 Partner aus 11 Ländern mit dem Ziel zusammenbringt, die öffentliche Meinung zu dem zu analysieren, was sich die Bevölkerung von Innovation mit Nanotechnologien erhofft. Das Projekt richtet sich an BürgerInnen mit besonderem Fokus auf schwer zu erreichende Zielgruppen, d. h. Personen, die man gewöhnlich nicht dort findet, wo Meinungen zu Nanotechnologien aus erster Hand abgegeben werden.
- Der Dialog wird online und mithilfe spezieller Umfrage-Aktivitäten in 30 Ländern unter Verwendung unterschiedlicher Teilnahmeformate gefördert.
- Um eine fundierte Diskussionzu fördern veranstalten wir außerdem eine weitreichende Presse- und Soziale Medien-Kampagne und bieten ein Respositorium mit über 150 Quellen an.