Multimedia-Repository
Repository with more than 150 resources from all over europe
Ansicht
Nanoyou Film
NANOYOU
The NANOYOU film is an overview of nanoscience and nanotechnology applications. It was shot by Nanoscience Centre a...
Ansicht
Nanoyou Lab Experiment D- Teacher Document (11-13)
NANOYOU
The aim of Experiment D is to understand the concept of “superhydrophobicity” by examining natural superhydroph...
Ansicht
Nanoyou Lab Experiment D- Students Document (11-13)
NANOYOU
The aim of Experiment D is to understand the concept of “superhydrophobicity” by examining natural superhydroph...
Ansicht
Nanoyou Lab Experiment D- Teacher Document (14-18)
NANOYOU
The aim of Experiment D is to understand the concept of “superhydrophobicity” by examining natural superhydroph...
Ansicht
Nanoyou Lab Experiment D- Student Background Reading (14-18)
NANOYOU
The aim of Experiment D is to understand the concept of “superhydrophobicity” by examining natural superhydroph...
Ansicht
Discover the nanoworld
NANOYOU
This power point presentation describes basic concepts of nanotechnology, methods of fabrication and characterizati...
Ansicht
Jigsaw puzzle
NANOYOU
The jigsaw card game consists of 12 cards: 4 cards which describes different characteristics of materials at the na...
Ansicht
Nano and Me website
NANO & ME
Website with various pages that cover general concepts of nanotechnology, applications, and ELSA...
Seiten
About nanopinion
- NanOpinion ist ein EU-finanziertes Projekt, das 17 Partner aus 11 Ländern mit dem Ziel zusammenbringt, die öffentliche Meinung zu dem zu analysieren, was sich die Bevölkerung von Innovation mit Nanotechnologien erhofft. Das Projekt richtet sich an BürgerInnen mit besonderem Fokus auf schwer zu erreichende Zielgruppen, d. h. Personen, die man gewöhnlich nicht dort findet, wo Meinungen zu Nanotechnologien aus erster Hand abgegeben werden.
- Der Dialog wird online und mithilfe spezieller Umfrage-Aktivitäten in 30 Ländern unter Verwendung unterschiedlicher Teilnahmeformate gefördert.
- Um eine fundierte Diskussionzu fördern veranstalten wir außerdem eine weitreichende Presse- und Soziale Medien-Kampagne und bieten ein Respositorium mit über 150 Quellen an.