Multimedia-Repository
Repository with more than 150 resources from all over europe
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Nanoyou Film
NANOYOU
The NANOYOU film is an overview of nanoscience and nanotechnology applications. It was shot by Nanoscience Centre a...
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Factsheet 7- Nanotechnology & Catalysis
NANOCAP
This paper discussed briefily the application of nanomaterials in catalysis. The present document is part of a seri...
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Discover the nanoworld
NANOYOU
This power point presentation describes basic concepts of nanotechnology, methods of fabrication and characterizati...
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Nano and Me website
NANO & ME
Website with various pages that cover general concepts of nanotechnology, applications, and ELSA...
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Nano-TV video # 3- Nano Foil Brightens Screen
NANO-TV
This video describes a new process, called "nano-imprinting", for improving the luminosity of screens e...
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Nano-TV video # 6- Nano Powered Cars
NANO-TV
This video describes how nanotechnology can be applied in electric cars, to increase their driving range before the...
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Nano-TV video # 7- Nano-tuned Solar Cells
NANO-TV
This video describes how nanotechnology can be used to make solar cells that are more effective and cost less in pr...
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Glossary
NANOSAFE2
A simple glossary covering some fundamental definitions (nanoscale, nanomaterial, nanotechnology, quantum dot, etc....
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About nanopinion
- NanOpinion ist ein EU-finanziertes Projekt, das 17 Partner aus 11 Ländern mit dem Ziel zusammenbringt, die öffentliche Meinung zu dem zu analysieren, was sich die Bevölkerung von Innovation mit Nanotechnologien erhofft. Das Projekt richtet sich an BürgerInnen mit besonderem Fokus auf schwer zu erreichende Zielgruppen, d. h. Personen, die man gewöhnlich nicht dort findet, wo Meinungen zu Nanotechnologien aus erster Hand abgegeben werden.
- Der Dialog wird online und mithilfe spezieller Umfrage-Aktivitäten in 30 Ländern unter Verwendung unterschiedlicher Teilnahmeformate gefördert.
- Um eine fundierte Diskussionzu fördern veranstalten wir außerdem eine weitreichende Presse- und Soziale Medien-Kampagne und bieten ein Respositorium mit über 150 Quellen an.